Tartumaa Kurtide Ühingu suveekskursioon Kihnu saarel 5. – 6.08.2017

lisatud 08.09.2017 11 vaatamist 0 kommentaari

5. augusti hommikul alustasime bussiga sõitu Kihnu saarele. Tee peal tibas vihma, kuid Munalaiu sadamas oli kuiv, ainult meretuuled puhusid väga tugevalt. Buss jäi sadamasse parklasse, sest nii suured bussid ei sobi sõiduks Kihnu kitsastel ja käänulistel teedel.

Laevareis läks hästi, kõik uudistasid merd ja siit-sealt paistvaid saarekesi. Sadamas ootasid meid 2 veoautot, mille kastis paljud polnud kunagi elus sõitnud. Lõunasöögiks pakuti meile 2 menüüd: kas kalalõuna või praad kanakintsuga. Siis ronisime jälle lõbusalt veoauto kastidesse ja algas saare ekskursioon.

Giidiks oli Kihnu rahvariide seelikus ja lõua alla seotud kena pearätiga naine. Esimene peatus oli Kihnu muuseumi juures. Maja sein oli tihedalt täidetud laste joonistustega, sest hiljuti oli seal olnud suvine laste laager. Järgmine peatus oli Kihnu tuletorni juures. Sealt ülevalt oli ilus avar vaade saarele, aga tuul oli nii tugev, et kõik pidid oma mütsid peast ära võtma, sest muidu oleksid neist kindlasti ilma jäänud. Saarel on püsielanikke 500 ringis, kuid sisse kirjutatud on saarele üle 700 inimest. Koolis oli eelmisel aastal 28 õpilast.

Pärast said soovijad laenutatud jalgrattaga veel saare põhjaosaga tutvumas käia. Seal on ka liivast mere äärt, kuid paks adrukiht ei meelita vette astuma. Nägime palju kauneid lillepeenraid ümber majade ja kenasti värvitud ja hooldatud hooneid. Õhtu möödus lõbusalt grillides.

Peale hommikusööki põristasid kohale meile juba tuttavad veoautod ja olimegi tagasi sadamas. Ostsime mandrile kaasa kohalike Kihnu perenaiste küpsetatud leiba ja ka suitsutuulehaugi. Mandrile tagasi, käisime tee ääres vaateplatvormil päikses säravat rabametsa imetlemas ja mustikaid maitsemas. Suvepealinnas Pärnus veetsime aega kuni kella 17:00-ni, siis algas sõit koju.

Saime ka teada, et peale meid järgmine praamlaev Kihnu enam sõita ei saanud väga tugeva tuule tõttu, nii et kes teab, millal siis tagasi oleksime jõudnud. Aga meil läks õnneks! Ja kogu reis oli väga tore ja meeleolukas.

Link: http://www.tarky.ee/uudised/tartumaa-kurtide-uhingu-suveekskursioon-kihnu-saarel

Kategooriad

0 Kommentaari

• Kommentaare saavad lisada sisseloginud kasutajad. Login sisse

Parooli meeldetuletuseks sisesta e-posti aadress

Sisestage Twitteri kasutajanimi ning enda e-post.